lördag 24 september 2011

En hektisk vecka


Det har varit fullt upp den senaste tiden. Första gänget lamm skulle köras till slakteriet i söndags kväll men Helena var sjuk så jag fick hjälp av en granne att samla in och lasta lammen. Väl hemma igen från slakteriet var det bara till att duscha och svida om för att ta emot en grupp gäster som skulle uppleva en kronhjortskonsert. Dagen efter hämtade jag hem och saltade lammskinnen som senare ska skickas på beredning. Ytterligare ett par kronhjortskonserter mitt i veckan och sen dags att leverera ut lammköttet till kunderna på fredagskvällen. Innan dess hann jag flytta både tackorna, och alla tre grupperna med nötkreatur till nya beten så nu är alla nöjda och glada.

Idag har jag varit på Mandelmanns höstmarknad och sålt lammskinn och marmelad från gården och det ska vi göra imorgon också.


Vi skickade 15 av våra skinn till Solberga gård på Öland där de kommer att säljas i deras gårdsbutik så nu har vi inte så många skinn kvar. Tur att det snart blir ett trettiotal nya att skicka på beredning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar